איך "קונים" את אמונו של הלקוח החשדן?
אחד ממרכיביו הפסיכולוגיים של הלקוח בדרך לקבלת החלטת קניה היא החשדנות. חשדנות היא תכונה טבעית כאשר הלקוח אינו בטוח באם הצעד שלו לרכישה הוא אכן הצעד הנכון: חשדנות כלפי מוצרים בעיקר במוצרים פיזיים וחשדנות כלפי בעלי מקצוע במוצרי שירות.
איך "מנטרלים" את החשדנות בכתיבה שיווקית? באתר בעיקר? איך יוצרים אצל הלקוח מצב שהוא מקבל מספיק ביטחון להוציא את כרטיס האשראי או לחתום על הזמנה?
אחת הטקטיקות בהן מומלץ להשתמש כחלק של כתיבה שיווקית הוא השימוש בלקוחות קיימים.
- אם יש באמתחתנו לקוחות שהם שמות מוכרים – אפשר להציג את השמות
- אפשר לתת שמות אנשי קשר של לקוחות מרוצים תוך תיאום מראש איתם שלקוחות חדשים יתקשרו אליהם (אל תפתיעו אותם... תאמו מראש )
אבל מה עושים כאשר הלקוחות אינם ידועים בציבור?
הפתרון הוא בהצגת סיפורי לקוחות, או במילה המקצועית "עדות", עדות צריכה להיות סיפור שיש בו רגש, יש בו סקרנות, בעיה ופתרון. עדות אמינה כוללת את שם הלקוח, עיר או מקצוע, ואם ניתן גם תמונה.
והרי לכם מספר עדויות מתוך החומר שלי, חלקו בערכת קסם השיווק:
עשו אותי מלכה !
בסולם של 1–10 אני נותנת למרפאת השיניים "שורש" רחובות ציון 12! איזו מקצועיות! איזה יחס אישי מדהים! איזו אכפתיות של כל אחד מן הרופאים! איזה כיף להגיע לכל טיפול...
מאז שאני זוכרת את עצמי אני פוחדת מרופאי שיניים... הפה שלי הגיע למצב נוראי. לא ישנתי לילות, התביישתי לחייך, והיה לי קשה לאכול.
עד שחברה שלי המליצה לי לפנות למרפאת שורש ברחובות. ואני אומרת לכם מכל הלב:אם אתם מתלבטים בבחירת רופא שיניים, או אם בכלל ללכת לרופא שיניים, תפנו מהר לשורש רחובות. כמוני, אתם תופתעו בגדול.
בלה אוסטונובסקי - רחובות
במשיח קרמיקה עברתי חווית שירות מהסרטים!
בחרנו דגם של גרניט פורצלן. העלו לנו לדירה 105 קרטונים! וכשפתחנו החלטנו שהדגם לא מתאים. באי נעימות גדולה התקשרנו לענת... תוך 48 שעות היו לנו 105 קרטונים מדגם אחר...איזה יחס, סבלנות, מקצועיות... כבר הפניתי אליהם למעלה מחמישה לקוחות.
רחל דיין בת ים
על הוובסמינר
הי דני,
לאחר שהצלחתי סוף סוף להכנס, היה מאלף לשבת במחשב עם כוס קפה ולהקשיב לך.
למדתי על העסק שלי - שיש לי המון עבודה. גם לסדר לי בראש את פילוח הלקוחות שלי. וגם לשנות את דף הבית באתר שלי.
כתבתי לך מייל שבו אני מבקשת להירשם לסדנא של ה- 28 כדי להבין מה קניתי בגוגל במילות החיפוש.כל טוב ותודה רבה.
להתראות ב- 28 לחודש
עירית ברנשטיין - השולחן המתוק
איך מקבלים עדויות?
בקשו אותם. בקשו מלקוחות כשהם מאד מרוצים. למעט מצבים של חוסר זמן או סבלנות, עוד לא נתקלתי במצב שבו לקוח מרוצה לא יסכים לכתוב לכם משהו.
היכן ממקמים את העדויות?
עדות היא חלק חשוב מן החומר השיווקי שלכם. הכינו קישורית באתר – "לקוחות מספרים"
שלבו העדויות בחומר שיווקי אחר – במודעה, בעלון, אפילו בדפי זהב ..
דני קרני – יועץ שיווק
למען הכפלת הכנסתכם
דני קרני יועץ שיווק